Obec Počepice
Počepice
Vytisknout

INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA BŘEZNICKU A KRÁSNOHORSKU OD 12. 6. 2022

- od 12. 6. 2022 dojde k integraci všech autobusových spojů jedoucích přes Počepice a Rovinu do PID.

Od neděle 12. 6. 2022 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK a ROPID společně s městy, obcemi a autobusovými dopravci k dalšímu rozšíření integrace veřejné dopravy v okrese Příbram a to konkrétně na Březnicku a Krásnohorsku. V této fázi integrace budou již zaintegrovány všechny obce v celém okrese. Při integraci bude zrušeno celkem 24 linek v systému SID, resp. PAD, zavedeno 16 nových autobusových linek PID, na 2 linkách PID bude upraven jejich provoz a 2 linky PID změní své číslo. V nejvyšší možné míře je snahou mezi novými linkami zavést vzájemné návaznosti a proklady mezi spoji pro vytvoření atraktivního intervalu a nové linky v Sedlčanech a Příbrami navázat na stávající linky PID ve směru z/do Prahy. V některých relacích dochází k posílení provozu v pracovní dny i o víkendech.

V případě jakýchkoliv připomínek doporučujeme obyvatelům obcí obrátit se na své volené zástupce, se kterými jsou jízdní řády dojednávány. Alternativně je možné oslovit též organizaci IDSK (podnety@idsk.cz), která z pověření Středočeského kraje integraci připravuje.

Integrace veřejné dopravy je společný zájem Prahy a Středočeského kraje i jejich obyvatel. Koordinované a integrované řešení dopravní obsluhy přináší nejen lepší dopravní obsluhu, ale také efektivnější využití financí objednavatelů. V současné době existují na území Prahy a Středočeského kraje následující oddělené, navzájem souběžné, dopravní systémy: Pražská integrovaná doprava (PID), Středočeská integrovaná doprava (SID) a nezaintegrované linky.

V rámci integrace dojde k úpravám současných linek a jejich číslování dle systému PID. Zapojení do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje však přináší také mnoho dalších výhod:

  • Při zakoupení předplaceného kupónu na autobusovou dopravu je možné tento kupón využívat na jakékoli cesty v rámci stejného tarifního pásma, a to nejen autobusem, ale i vlakem.
  • Výše popsaná možnost cestování na jednu jízdenku v celém systému PID, do kterého patří vlaky a příměstské autobusy v podstatné části Středočeského kraje a pražská MHD – tato skutečnost v drtivé většině případů znamená i nižší náklady na cestování.
  • Dalším významným bodem je koordinace jízdních řádů autobusů navzájem i autobusů s vlaky (proklady linek ve společných úsecích a návaznosti v uzlových bodech). Návaznosti jsou vyznačeny v jízdních řádech a hlídány dispečinkem PID.
  • Jednodušší a přehlednější vedení linek a jízdní řády.
  • Zlepšení meziregionálního spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.
  • Umožnění nákupu výhodného předplatného jízdného, které je v daných pásmech PID platné na všech linkách PID všech dopravních prostředků. To není bez integrace často možné, neboť jednotliví dopravci si navzájem jízdenky neuznávají. Lze tím významně ušetřit zejména při pravidelnějším cestování.
  • Jednotné jízdné a tarifní podmínky na všech linkách. Informace o jízdních řádech a tarifu přehledně na jednom místě na webu dopravního systému: pid.cz
  • Zákaznický servis– kontaktní formulář, sociální sítě, aktuální informace z provozu, informace o polohách vozidel přehledně na webu (odjezdové tabule).
  • Vyšší standardy kvality na čistotu vozidel, chování řidičů a dodržování jízdních řádů – včetně kontroly standardů.

 

Města a obce dotčené integrací Březnicka a Krásnohorska

Bělčice, Bezděkov pod Třemšínem, Blatná, Bohostice, Bohutín, Borotice, Březnice, Bukovany, Cetyně, Čimelice, Daleké Dušníky, Dobříš, Dolní Hbity, Drahenice, Drásov, Drevníky, Drhovy, Dubenec, Dublovice, Dubno, Háje, Hlubyně, Horčápsko, Hornosín, Horosedly, Hrejkovice, Hřiměždice, Hudčice, Hvožďany, Chrást, Chraštice, Jablonná, Kamýk nad Vltavou, Klučenice, Kňovice, Kovářov, Koupě, Kozárovice, Krásná Hora nad Vltavou, Křepenice, Lazsko, Lešetice, Milešov, Milevsko, Milín, Mirovice, Modřovice, Myštice, Nalžovice, Narysov, Nečín, Nechvalice, Nestrašovice, Obory, Ostrov, Ouběnice, Pečice, Petrovice, Písek, Počaply, Počepice, Příbram, Příčovy, Radětice, Rožmitál p.Tř., Rybníky, Sedlčany, Sedlec-Prčice, Smolotely, Solenice, Starosedlský Hrádek, Svaté Pole, Svatý Jan, Svojšice, Těchařovice, Tochovice, Třebsko, Tušovice, Uzenice, Uzeničky, Višňová, Volenice, Vrančice, Vševily, Vysoká u Př., Vysoký Chlumec, Zalužany, Zbenice, Zduchovice.

 

Krásnohorsko

V oblasti Krásnohorska je zavedena páteřní linka 500 v trase Příbram – Radětice – Horní Hbity – Kamýk n.Vlt. – Krásná Hora n.Vlt. – Petrovice. Mezi Příbramí a Krásnohorskem je zavedena linka 419 v trase Příbram – Milín – Pečice – Solenice – Milešov – Klučenice – Milevsko s tím, že v úseku Klučenice – Milevsko jedou pouze vybrané spoje, které jsou navíc z Milína vedeny z/do Prahy po lince 407 (obnovení dříve zrušených původně komerčních spojů linky 320 007), dále linka 510 v trase Příbram – Horní Hbity – Smolotely a linka 530 v trase Příbram – Višňová – Dolní Hbity – Kamýk n.Vlt.

V relaci Praha – Sedlčany – Petrovice – Milevsko je zavedena nová linka 450. Pod tímto číslem jsou provozovány všechny spoje mezi Milevskem, Petrovicemi a Sedlčany a dále jsou takto označeny nové rychlíkové spoje mezi Sedlčany a Prahou. Ty jedou nově přes Kňovice, Nalžovice, Borotice, Drhovy a Rybníky na Dobříš, odkud pokračují jako linka 392 po dálnici do Prahy na Smíchovské nádraží. Dlouhodobě požadované zrychlené spojení bude takto zajištěno v pracovní dny dvěma spoji ráno ve směru do Prahy a jedním spojem odpoledne opačně a o víkendech dvěma spoji ráno až dopoledne z Prahy a odpoledne až večer dvěma spoji opačně.

Mezi Sedlčany a Krásnohorskem jsou zavedeny nové linky 549 v trase Sedlčany – Vysoký Chlumec – Krásná Hora n.Vlt. – Milešov – Klučnice, 551 v trase Sedlčany – Vysoký Chlumec – Kamýk n.Vlt. – Krásná Hora n.Vlt. a 552 v trase Sedlčany – Dublovice – Svatý Jan – Kamýk n.Vlt. V této oblasti je zcela nově zaveden také víkendový provoz, a to jak z důvodu obslužnosti pro místní obyvatele, tak také z důvodu zvýšení turistické atraktivity.

Nová linka 559 je zavedena v trase Sedlčany – Nechvalice – Sedlec-Prčice.

Všechny nové linky navazují v Příbrami, resp. v Sedlčanech na stávající linky PID řady 300 ve směru z/do Příbrami. Víkendový provoz je rozšířen a zpravidelněn také v relacích mezi Příbramí a Krásnohorskem a také mezi Sedlčany a Milevskem. Rozvoj dopravy na mezikrajských linkách je dosažen díky spolupráci s organizátorem JIKORD.

https://pid.cz/integrace-verejne-dopravy-na-breznicku-a-krasnohorsku-od-20220612/?tab=2

Schéma linek Integrace Breznicko-krasnohorsko (4.96 MB)

Linka 450: 450 - Dobříš – Borotice – Sedlčany – Petrovice – Milevsko (97.81 kB)

Linka 559: 559 -Sedlčany – Nechvalice – Sedlec-Prčice (62.76 kB)

Datum sejmutí: 31. 7. 2022 Zodpovídá: Hana Kolínová

Obecní úřad

Svoz odpadů

Květen 2022
Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
1 2 3 4 5

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Návštěvnost

Návštěvnost:

Počítadlo přístupů

Odstávky elektřiny

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Rizika a nebezpečí


Mapový portál

Mapový portál

Hlášení pálení

Rizika a nebezpečí

llogo záchranný kruh

Svoz odpadů

Květen 2022
Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
1 2 3 4 5